?

Jag har suttit och tänk på hur vi ungdomar pratar idag, och speciellt jag: Asså, typ, ba, liksom osv. Men några genrationer tbx pratade dom ju inte lika mycket slang som nu, och ännu längre tbx var det ännu mer fin språkigt. Ett ex. idag: säg åt henne typ att ringa mig senare. Förr: jag förstår, kan du be henne ringa mig när hon har återvändigt hem. A ungefär, ganska stooooor skillnad, eller va tkr ni?

Tänk bara hur jävla konstigt det kommer vara om en sådär 100 år? K, typ säg henne call me sen liksom asså a peace? Helt sjukt!   Men då kommer ingen komma ihåg mig som den där asså typ ba tjejen för då kommer jag ju tycka dom pratar helt bäng, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0